Στο τμήμα αυτό παρέχεται αξιολόγηση, συμβουλευτική παρέμβαση και αποκατάσταση των διαταραχών της ομιλίας – λεκτικής ή μη – και του λόγου – γραπτού ή προφορικού – παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Η διάρκεια των συνεδριών είναι 60 λεπτά και στόχος τους είναι η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, μέσα από την εξατομικευμένη οργάνωση του προγράμματος, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ατόμου.

Στα πλαίσια της λογοθεραπευτικής παρέμβασης, παρέχεται η δυνατότητα διάγνωσης και θεραπείας ατόμων με:

  • Αυτισμό
  • Νοητική Υστέρηση
  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα
  • Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία
  • Σύνδρομο Down
  • Σύνδρομο Asperger
  • Εγκεφαλική Παράλυση
  • Βαρηκοΐα
  • Κάκωση Νωτιαίου Μυελού
  • Κρανιοεγκεφαλικές Κακώσεις
  • Σκλήρυνση Κατά Πλάκας
  • Parkinson

Οι διαταραχές που εμφανίζουν τα άτομα αυτά συνοψίζονται στις εξής:

  • διαταραχές στην άρθρωση και τη φωνή (δυσαρθρία, αφωνία)
  • διαταραχές στην ομιλία – προβληματική ροή της ομιλίας, αναφορικά με τον ρυθμό, τον τόνο και τη μελωδικότητα της φωνής (τραυλισμός, ταχυλαλία)
  • διαταραχές στην επικοινωνία – ανωμαλίες κατανόησης και έκφρασης, λόγω νευρογενών διαταραχών (δυσφασία)


Τα συνήθη αίτια εμφάνισης τέτοιου είδους διαταραχών είναι:

  • Οργανικά (εγγενή ή επίκτητα) – βλάβες στα φωνοπλαστικά ή αισθητήρια όργανα, νοητική στέρηση κ.λπ.
  • Ιδιοσυγκρασιακά – κληρονομική προδιάθεση
  • Ψυχολογικά – άγχος, τραυματικά βιώματα
  • Κοινωνικά – χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, έλλειψη κινήτρων και ενδιαφέροντος για μορφωτική ανάπτυξη


Η λογοθεραπευτική παρέμβαση έχει ως κύριους άξονες:

  • τη σωστή άρθρωση των λέξεων – φωνολογία
  • τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου – σημασιολογία
  • την άρτια γραμματική και συντακτική δομή του λόγου – μορφολογία και συντακτικό

 

  Στάδια φυσιολογικής εξελικτικής ανάπτυξης του λόγου

Κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και τους δικούς του ρυθμούς ανάπτυξης. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, η εξελικτική ανάπτυξη του λόγου και η κατάκτηση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων ακολουθούν την εξής πορεία:

Έως 12 μηνών:

  • Το μωρό αντιδρά στους ήχους (αναγνωρίζει φωνές, χαμογελά, ανταποκρίνεται στο όνομά του)
  • Κάνει βλεμματική επαφή
  • Διαθέτει κάποιο βασικό λεξιλόγιο

Έως 2 χρονών:

  • Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει 20-50 λέξεις
  • Υπακούει σε απλές εντολές
  • Σχηματίζει μικρές φράσεις
  • Παίζει συμβολικά παιχνίδια (αναπαριστά ένα αντικείμενο ή μια κατάσταση)

Έως 3 χρονών:

  • Κάνει ερωτήσεις
  • Απαντάει σε ερωτήσεις
  • Κάνει απλές προτάσεις
  • Μπορεί να παρακολουθήσει ένα διάλογο
  • Παρακολουθεί με ευκολία τα παραμύθια

Έως 4 χρονών:

  • Απαντάει σε όλα τα είδη ερωτήσεων
  • Διηγείται ιστορίες
  • Γίνεται κατανοητό ακόμη και από ανθρώπους που δε γνωρίζει
  • Η ομιλία του πλησιάζει περισσότερο σε αυτή των ενηλίκων – από γραμματική και συντακτική άποψη

Οι περιπτώσεις απόκλισης ή σημαντικής καθυστέρησης στα στάδια αυτά εγείρουν προβληματισμό και χρήζουν λογοθεραπευτικής παρέμβασης.

Γραφείο Πειραιά

  Δογάνης 144, Τ.Κ.: 18546

  2104080083 Fax: 2104080083
     6938071393

  tsantoulisofia@hotmail.com

www.thecepsy.gr

Γραφείο Κολωνός

  Άστρους 85-87, Τ.Κ.: 10441

  2105149690

www.psihotherapia.gr

Γραφείο Λακωνία

  Γ. Βαρβαρέσσου 43, Νεάπολη
      Τ.Κ.:  23053

  2734029190 Fax: 2734029191

Ακολουθήστε μας:


Το γραφείο είναι συμβεβλημένο με
όλα τα ασφαλιστικά ταμεία