Στο τμήμα αυτό παρέχεται αξιολόγηση, συμβουλευτική παρέμβαση και αποκατάσταση των διαταραχών της ομιλίας – λεκτικής ή μη – και του λόγου – γραπτού ή προφορικού – παιδιών, εφήβων και ενηλίκων.
Η διάρκεια των συνεδριών είναι 60 λεπτά και στόχος τους είναι η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, μέσα από την εξατομικευμένη οργάνωση του προγράμματος, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ατόμου.
Στα πλαίσια της λογοθεραπευτικής παρέμβασης,
παρέχεται η δυνατότητα διάγνωσης και θεραπείας ατόμων με:
- Αυτισμό
- Νοητική Υστέρηση
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα
- Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία
- Σύνδρομο Down
- Σύνδρομο Asperger
- Εγκεφαλική Παράλυση
- Βαρηκοΐα
- Κάκωση Νωτιαίου Μυελού
- Κρανιοεγκεφαλικές Κακώσεις
- Σκλήρυνση Κατά Πλάκας
- Parkinson
![ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ](/images/services/lootherapy1-1-tsantouli.jpg)
- Οι διαταραχές που εμφανίζουν τα άτομα αυτά
συνοψίζονται στις εξής:
- διαταραχές στην άρθρωση και τη φωνή (δυσαρθρία, αφωνία)
- διαταραχές στην ομιλία – προβληματική ροή της ομιλίας,
αναφορικά με τον ρυθμό, τον τόνο και τη μελωδικότητα
της φωνής (τραυλισμός, ταχυλαλία) - διαταραχές στην επικοινωνία – ανωμαλίες
κατανόησης και έκφρασης, λόγω νευρογενών διαταραχών
(δυσφασία)
![ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ](/images/services/lootherapy1-2-tsantouli.jpg)
- Τα συνήθη αίτια εμφάνισης τέτοιου είδους
διαταραχών είναι:
- Οργανικά (εγγενή ή επίκτητα) → βλάβες στα φωνοπλαστικά ή
αισθητήρια όργανα, νοητική στέρηση κ.λπ.) - Ιδιοσυγκρασιακά → κληρονομική προδιάθεση)
- Ψυχολογικά → άγχος, τραυματικά βιώματα
- Κοινωνικά → χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, έλλειψη κινήτρων
και ενδιαφέροντος για μορφωτική ανάπτυξη)
![ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ](/images/services/lootherapy1-3-tsantouli.jpg)
- Η λογοθεραπευτική παρέμβαση έχει
ως κύριους άξονες:
- Φωνολογία ↓
τη σωστή άρθρωση των λέξεων - Σημασιολογία ↓
τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου - Μορφολογία και συντακτικό ↓
την άρτια γραμματική και συντακτική δομή του λόγου
Στάδια φυσιολογικής εξελικτικής ανάπτυξης του λόγου
Κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και τους δικούς του ρυθμούς ανάπτυξης. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, η εξελικτική ανάπτυξη του λόγου και η κατάκτηση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων ακολουθούν την εξής πορεία:
- 12 μηνών
- Το μωρό αντιδρά στους ήχους
(αναγνωρίζει φωνές, χαμογελά, ανταποκρίνεται στο όνομά του) - Κάνει βλεμματική επαφή
- Διαθέτει κάποιο βασικό λεξιλόγιο
- Έως 2 ετών
- Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει 20-50 λέξεις
- Υπακούει σε απλές εντολές
- Σχηματίζει μικρές φράσεις
- Παίζει συμβολικά παιχνίδια
(αναπαριστά ένα αντικείμενο ή μια κατάσταση)
- 3 ετών
- Κάνει ερωτήσεις
- Απαντάει σε ερωτήσεις
- Κάνει απλές προτάσεις
- Μπορεί να παρακολουθήσει ένα διάλογο
- Παρακολουθεί με ευκολία τα παραμύθια
- Έως 4 ετών
- Απαντάει σε όλα τα είδη ερωτήσεων
- Διηγείται ιστορίες
- Γίνεται κατανοητό ακόμη και από ανθρώπους που δε γνωρίζει
- Η ομιλία του πλησιάζει περισσότερο σε αυτή των ενηλίκων –
από γραμματική και συντακτική άποψη
Οι περιπτώσεις απόκλισης ή σημαντικής καθυστέρησης στα στάδια αυτά εγείρουν προβληματισμό και χρήζουν λογοθεραπευτικής παρέμβασης.