Παιδοψυχολόγια

4. Ατομικά και Ομαδικά Προγράμματα Συζήτησης και Θεματικής Προσέγγισης:
Επικοινωνιακή – Βιωματική Διδασκαλία (Μέθοδος Project) →

 

header 2d paidopsihcolia

 

Πρόκειται για εκπαιδευτική δράση που στηρίζεται στην εις βάθος διερεύνηση και κατά συνέπεια, διαχείριση ενός θέματος, διαμέσου της βιωματικής προσέγγισης, από 4-μελείς ή 5-μελείς ομάδες παιδιών, ηλικίας 4-6, 6-8 και 9-11 ετών, οι οποίες συντονίζονται υπό την εποπτεία ψυχολόγου.

Τα παιδιά διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην όλη διαδικασία (project). Αρχικά, επιλέγεται το θέμα προς συζήτηση και μελέτη, ανάλογα πάντοτε με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Η θεματολογία μπορεί να περιλαμβάνει έννοιες όπως, ο θάνατος, το ψέμα, η ζήλεια, ζητήματα συγγνώμης, προβλήματα από αλλαγές στην εφηβεία ή από το διαζύγιο των γονιών κ.α. Στη συνέχεια, ο ψυχολόγος προσπαθεί να εκμαιεύσει τις υπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες και ενθαρρύνει τα παιδιά να απευθύνουν ερωτήσεις και να διατυπώσουν κρίσεις και προβληματισμούς επί του θέματος. Οι απόψεις τους αποτελούν το έναυσμα για μία γόνιμη αντιπαράθεση με στόχο να δοθούν εξηγήσεις και να βγουν συμπεράσματα.

Η ποικιλία των δραστηριοτήτων και ο βιωματικός τους χαρακτήρας συμβάλλουν στο να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Η συζήτηση, η ζωγραφική και η δραματοποίησηθεατρικό παιχνίδι – είναι μερικοί από τους τρόπους έκφρασης που υιοθετούνται, ενώ κύριοι άξονες είναι η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση (feedback).

Τα οφέλη που προκύπτουν από τη μαθησιακή αυτή μέθοδο είναι ποικίλα και μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα:

  • Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, μέσα από την ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας, της συνεργασίας, της συλλογικότητας, της δημιουργικότητας και της ανάπτυξης υγιούς διαλόγου
  • Ανάπτυξη πνευματικών δεξιοτήτων και ενίσχυση της έμφυτης τάσης των παιδιών για έρευνα και μάθηση
  • Ανάδειξη ενδιαφερόντων, τάσεων και ταλέντων, μέσα από τον τρόπο που επιλέγουν τα παιδιά προκειμένου να διατυπώσουν τις ιδέες τους και τα συναισθήματά τους

Τέλος, η δυνατότητα που παρέχεται στα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και κατ' επέκταση να μπορέσουν να αλληλεπιδράσουν αποτελεσματικότερα με το περιβάλλον τους, μέσα από την ανάπτυξη σχέσεων με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας με στόχο την επεξεργασία και κατανόηση των θεμάτων προσέγγισης

Στο τέλος κάθε συνάντησης το θέμα της συζήτησης καταγράφεται από τα ίδια τα παιδιά σε ομαδικό ημερολόγιο.

Εκτός από την ομαδική – συνεργατική μορφή του project, παρέχεται και η δυνατότητα θεματικής προσέγγισης σε ατομικό επίπεδο, με γνώμονα τον εξατομικευμένο προσανατολισμό της διαδικασίας στις συγκεκριμένες ανάγκες του ατόμου

 

PHOTO GALLERY

Πειραιάς

Κολωνός

Νεάπολη - Λακωνία

 

Find Us On Social Networks

 
Το γραφείο είναι συμβεβλημένο με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


Όνομα:*
E-mail:*
Μύνημα:*
Επιεβαίωση:*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Γραφείο Πειραιά
locationΔογάνης 144, Πειραιάς, ΤΚ: 18546
phone2104080083

Γραφεία Κολωνός
locationΜύλων 59, Κολωνός, Τ.Κ.: 10441
phone2105154511
locationΆστρους 85-87, Κολωνός, ΤΚ: 10441
phone2105149690

Γραφείο Νεάπολη Λακωνίας
locationΓ. Βαρβαρέσσου 43, Νεάπολη, 
ΤΚ: 23053
phone2734029190  Fax: 2734029191 

emailinfo@psihotherapia.gr
emailtsantoulisofia@hotmail.com